BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, January 7, 2009

mission impossible

tentententententen..tententententen.. ten ne ne... te ne ne...teren ten ten ten...(muzik latar mission impossible.. hehehe...)










countdown day 2009.. 0645pm....









tiba tiba hp nokia aku line maxis terima msg.. aku pun tekan button show message ringkas je message tu "kat HQ kul 0700pm" huh!! aku mengeluh sendirian. biasa nye bila aku terima message dr HQ mesti ader mission yg kena aku laku kan... tapi kenapa laaa pada countdown day aku ader mission.... aku melihat jam tangan digital aku huh!! lagi 15minit kul 700pm... aku yg sentiasa siap
sedia dgn pantas capai beg peralatan basic aku. dr umah aku ke HQ tak laa jauh lagi pun ader jln pintas...sampai je di HQ aku terus masuk jumpe org atasan aku didalam bilik khas. "sori cimoi coundownday ko ader misi yg kena ko selesai kan, pergi ke pantai barat 35km dari sini cuba ko dptkan lates calcarifer dalam mase 16jam utuk dptkan lates calcarifer tu". "kamu boleh guna seberape ramai impossible mission force yg kamu perlu". "so bergerak sekarang kamu dh tak byk mase untuk jaya kam mission ini. sebarang pertanyaan tak dilayan". "cis" aku mengeluh sendirian. aku memerah otak memikirkan ape dia lates calcarifer tu. " ape laa punye ketua. otak aku masih berlegar2 mencari lokasi tersebut."ape yg dimaksud pantai barat 35km dr sini". yg penting sekarang aku kena pandai memilih impossible mission force aku. di sebab kan aku tak tau ape lates calcarifer aku terpaksa pilih paembantu aku yg serba boleh. aku telah memilih 3 org di HQ sebaga pembantu aku. dgn manaiki kerata yg dah sedia kan aku terus ke pantai barat yg berhampiran. de sepetengah pejalanan aku berhenti di stesen minyak untuk nanti kan 4 org lagi pembantu aku.. yg telah aku pilih. dlm 30 minit semua possible mission force aku sudah berada di stesen minyak. aku tgk kalau2 ade cyber cafe di stesen minyak tersebut. tujuan ku untuk cari ape maksud letes calcarifer tersebut. aku melihat jam tangan sudah 45 minit berlalu. huh berjaya ke tak mission aku nie... sebelum ni tiada mssion aku aku handle gagal... semua nye berjaya. dgn 3 bijik keta 8org pembantu aku. kami semua terus memecut kerata ke barat. yg pasti aku kena cari kawasan laut. aku melihat odo meter mesti 35km...masih jauh pejalanan.. bila odo meter aku sudah hampir ke 30km aku perlahan kan kereta. kereta yg lain pun pelahan jugak. nanpak nye aku kena masuk kedalam kampung. aku tertanye2 di mana laut terhampir dlm kpg ni. aku berhentikan keta untuk tanye org kampung. ternyata org kpg beri tunjuk arah. aku di bawa ke kawasan jeti nelayan. aku memikir lagi adekah di sini letak nye lates calcarifer.... ader terdapat kedai mkn di kawasan jeti tersebut. aku menanya salah sorang org kampung yg sedang layan main dam. "bang tumpang tanye sikit boleh tak" aku menanya. salah sorg org kampung lalu menjawap. "ye dik nak tanye ape?" lalu aku pun tanye kalau2 dorang tau lates calcarifer. aku terpakasa tanya walaupun perkara ini sulit, kerana kau tiada pilihan. ternyata tiada siapa pun yg aku yg aku tanya kan....."betul ker di tempat ni aku kena cara benda tu" aku berbisik sendirian. pembantu aku hanye memerhati sahaja. aku aku pun ke jeti renung kearah laut. lalu tiba2 ader sorng nelayan menegur aku. nelayan tersebut baru saja labuh bot nye. " dengar crite dik ni cari sesuatu" nelayan tu tegur aku. "ye pakcik. pakcik tau tak lates calcarifer" aku menanya... " pakcik pernah dengar benda tu tapi pakcik tak pasti" nelayan tersebut bagai kan beri sinar harapan pada ku..." cuba kamu semua cari di rumah rakit di tgh laut tu" nelayan tersebut sambil menunjuk. " tapi banyak rumah rakit tu pakcik" aku menjawap.. " dik cari laa mana2 rumah rakit tu" nelayan tu menjawap.. " kalau cam tu pakik boleh anta kita org ke salah 1 rumah rakit tersebut" misi aku bagai kan terlaksana apabila nelayan tersebut sanggup anta kira org ke rumah rakit tersebut. aku melihat jam tangan sudah pukul 9:30mlm.....


14 hours remain....


dengan kelengkapan yg canggih aku dan pembantu aku terus menuju ke salah 1 rumah rakit dgn menaiki bot nelayan tersebut. setelah sampai di rumah rakit semua possible mission force aku naik ke rumah rakit tersebut termasuk aku. nelayan tersebut sempat bagi no hp jikalau aku nak pulang ke jeti di hanya suruh call bila2 masa nelayan tersebut akan dtg jemput. sebelum semua pembantu aku menjalan kan tugas aku sempat beri taklimat. taklimat aku ringkas saje. " guna ape saja kelengkapan yg ader yg dpt kan lates calcarifer" semua pembantu aku hanya mengangguk saje bermakna semua sudah faham... semua jalankan tugas di tempat yg sempat ini. aku melihat jam tangan, setelah beberapa jam berlalu. huh sudah hampir coundown tp misi aku belum selesai... tepat jam 12mlm tiba laa thn baru welkam 2009. sungguh meriah sambutuan thn baru di kawasan berhampiran perlabuhan ni aku di kelilingi percitkan bungan api, senboyan kapal. tiba2 aku teringat yg tersayang. lalu aku telepon org tersayang. hehehehe..... yg lain masih tekun jalankan tugas.... setelah selesai aku telepon org tersyg tiba2 aku rase stg mengatuk. lalu aku pesan pada semua pembantu aku kalau dpt cari lates calcarifer kejut kan aku..


4 hours remain

aku dikejut kan seawal 6 pg. aku minta semua impossible lapor kan mission. nampak nye sorang pon belum jumpe late calcarifer... aku jadi buntu. semua pembantu aku jugak jadi buntu. tp dgn masa yg ader kami semua tetap jlnkan tugas. atas sebab ehsan pada semua pembantu aku lalu aku sedia kan sarapan pg untuk mereka...setelah semua sarapan pg masakan simple aku cekodok.. hehehe..... semua jln kan tugas semula. jam sudah menunjukan sudah 8pg bermakna kau hanya ader 2 jam lagi. masing2 aku lihat dh kepenatan tidak tido semlm mencari late calcarifer.....setelah jam 9pg aku telepon pegkalan jeti suruh mejemput kami semua jam 10pg. ternyata setelah jam 10pg tiada siapa pun yg dpt mencari lates calcarifer... kali ini aku pulang dgn mission yg gagal. pertama kali dlm aku lakukan omission aku gagal melaksana kan tugas. pembantu aku hanya minta maaf pada aku. tp aku maaf kan meraka. dn sekarang tugas berat aku nak melapor kan mossion di HQ. aku pulang dengan hampa. yg lain pulang ke rumah masing2 cuma aku saja pulang ke HQ................?????????? tamat mission....?????


tentu korang pelikan cerita aku nie. ok laa aku beritau laaa
LATES CALCARIFER adalah name sainstifik bagi ikan SIAKAP so kan aku nak dpt kan ikan siakap. korang bukan tak tau aku bukan kaki pancing nak baling umpan pun aku tek reti.. so aku anggap misi aku ni mustahil aku leh dpt kan ikan siakap... hahahahaha.... tapi takpe NEW PLACE TELUK GONG kan ader lagi.. kali ni aku nak dpt kan jugak hahaha... topoi boleh kan aku nak pinjam joran ko lagi.. heheheh







create by----cimoi

1 comments:

Anonymous said...

beli semdiri ;laaaa oiiiii