BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, December 1, 2008

mencari rahsia dasar.

GUANAAA TUUUUUUUU ' Aku tersengih sendiri...sementara kaki kanan terus menekan paddle minyak dengan lebih sedikit supaya cepat sampai.... aku memandang mirul yg berada di sebelah pemandu... Shamsul hantar sms ... aku mula bersuara .. mirul mula tergelak... mana tak tergelak .. janji pukul 7.30 pm kat petronas ... didada meter kereta jam menunjukan pukul 8.45 pm.
5 minit kemudian aku menyalakan signal sebelah kiri menandakan aku dah sampai kat petronas sepertimana yg dijanjikan . ` tu kete shamsul ' kata mirul .... mungkin hati dah semakin berbunga.... hasrat mencari rahsia dasar.... mula menapak kan sinar . aku berhenti betul betul di belakang keta shamsul. lepas menyapa shamsul.. aku minta izin hendak ke dalam .. stesen untuk mencapai roti gardenia.. di luar kaunter oom mengayat casher ` DIGI 10 SATU dalam lorat indon" lepas bayar . aku.. kekereta .. OIII FASTERRRR LAAA..... shamsul mengajuk ayat parakash....


kereta aku meyusur di belakang kereta shamsul... signboard mempamirkan TELUK GONG...
ahhh aku semakin hampir... hati mula berdetik...Dibawah sinar lampu ... MAU **** memainkan peranan membelok kanan... kemudian kiri.... kereta mula menyusuri kawasan perkampungan....
TAR semakin menghampiri noktah. MAU **** berhenti di bahu jalan...WJU**** turut berhenti.. sudah sampei... hermawan yg dari tadi membisu ... mula bersuara....
keluarkan barangg akuu mula memerentah... ice box ... batang pancing ... lampu suluh dan akhir sekali meehun.. dalam banyak2 benda tu.. batang pancing yg paling penting.. klau x pancing dengan gigi la wajabnya..

dengan hanyunan kaki semakin bersemangat...kami mula melangkah ke jeti...` kau ikut jeti batu tu lagi senang turun ikut tangga sana ' ada sura sumbang dari belakang... aku mula menoleh ada seorang hamba allah yg tidak berbaju... ahh mungkin dia niee kot yg nak menghantar kami ke pelantar sangkar.

kaki terus melangkah dengan berhati hati menuruni anak tangga ..bunyi engine bot mengganggu kesunyian malam...satu persatu perkakas.... di letak kan dengan berhati hati ke dalam bot... setelah semuanya selesai... bot terus menerjah kegelapan malam.... ` niee nak balik indon ' oom cuba melawakk... aku rasa peningg la.... macam mana niee.. oomm terus bersuara...

kami sampai di sangkar tepat pukul 9.45pm....selesai berkemas... shamsu. terus prepair 2 batang joran g dibawa.. aku masih terkebil kebil... memasang joran.. mirul dengan galak menyediakan joran baru yg baru di beli... dengan riak...
SHIMANO..tuuuu

shamsul pasang la perambut untuk aku... aku mula bersuara.kau niee sengal tu la.... shamsul mula bersuara...
selesai aku pun nya... turn aku lak menghayun kan joran...kemudia di turuti dengan yg lain lain..tup tup...shamsul menyentap jran...kami yg lain lain memandang tanpa berkelip...makk aiii ikan duri.... mangsa pertama joran multiplayer shamsul...

aku menggulung talii...kerana ingin menukar umpan..udang ... aikk ada ikan.... hahahahah

anak ikan duri jugak.... mangsa pertama.. selama aku memancing...aku nak buang mata kaill pun x tahu...

bagaikan tak sempat tangan selepas tu.... ikan duri terus menjadi mangsa..tp yg x syoknya .. shamsul .. shamsul ... lepas pada tuu.. baru hermawan tu pun naik duri.. gak

giliran oom pulak naik ikan.. tp x banyak beza ... duri.. duri..

aku lihat omm begitu galak... mungkin ia juga seperti aku.. pertama kali dapat ikan..

aduhh dikaki langit ada cahayaberkelip..angin mula megorak.. langkah..mungkin hari hendak hujan... apa pun.. ia tidak mematah semangat setiap pemancingg.. tika ini... hanya pancing oom dan hermawan aja yg kena.. pancingg akuuu .. hanya menghabiskan umpan sahaja...

amirul... mula meletak nama sebaris dengan pemancing pemancing lain.. kerana.. joranya mula mengena.. ( siap call bini) hantar laporan... hahahahah

joran aku lansung x mengena... lantas aku menuju ke pankin.. ambil sandwich.. di luar.. hujan sudah semakin lebat.. shamsul ,mirul dan hermawan.. omm.. semakin galak.. walaupun dalam.. hujan.... sehiggalah ke pukul 12.30... aku rasa x kurang 15 ekor duri menjadi mangsa...

pukul 1.00 am.... aku dah mengantukk... hermawan dan omm pun naik pondok hendak tidur.. aku apa lagi... tumpang sekaki la,...aku keluarkan bantal.. dan baring...

2.00am aku tersedar... shamsul ngan mirul dah beralih tempat ke sebelah kanan pelantar..air semakin besar mungkin sebab itu mereka beralih tempat.. aku menyapa shamsul... `oii mana joran aku' tuuuu sana jawab shamsul... lantas kau menuju kesebelah kiri.. untuk mengambil joran.. tampa berlengah aku teus mencuba nasib...
kopi radix ada.... apa lagi ... aku mula bersuara.. amirul masak air.. hujan hujan niee kena kopi best nie.... MAI SECAWAGGGGG. pukul tiga lebih... jorang shamsull meyantap... amirul yg berada hampir.. memanggil shamsul.. oiiii pancing kau... tampa berlengah teus di capai nya pancing dan cuba berlawan... lebih kurang 5 minit jugak shamsul bertarung..semua mata mata tertumpu..

kali ini yg tewas... semilangg berat hampir sekilo.. dalam pukul 4.00 am joran mirul pun meyentap...di kayuhnya perlahan lahan... dan hasilnya... gelama pisngg bsar kira ok la jugak..

masih melangokkk menunggu joran aku mengena.. namun hampehhhh...

atau mungkin aku terlanggar pantang..

sebenarnya aku ada terlangkah joran.. ahhh lantak lah... mungkin rezeki aku tiada lagi....aku cuba memujuk diri aku sendiri...

jam menunjukan pukul 5.00am...mata semakin kuyu.... apa lagii aku naik tido la dulu..byee semua
pukul 7.00 am aku tersedar... amirul ada disebelah aku ,shamsul di hujung kaki amirul pun terbongkang sama... suasana pagi sungguh cantik... dah lama aku x rasa saat yg setenang ini. BANGUNNNNN!!!!! KELAUT KELAUT aku menjerit untuk meggerakkan mereka semua..
macam itik semua keluar reban... satu persatu keluar dari pondok. sambil menbetulkan urat kami enyedut udara nyaman..selamg sepuluh minit... semua memasang umpan semula untuk mencuba nasib lagii pada pagi ini... sementra unpan mengena,..sesi fotografi mengambil tempat..

sementara itu.. oom msak maggi untuk sarapan pagi...



pagi nieee sekor ikan pun x naik... saboo jee lah..... selepas melantak maggi. kami mula beralih tempat. kesebelah kiri. munggkin dah boringg... shamsul tukar strategi dari memancing kepada menjala... usaha tiidak hampa... naik la anak bilis.. dan ikan todak.... aki masih lagi memancing ...


kali ini nasib aku baik.... tp duri jugak... ok lah pada x dek..




hermawan pun pnn dapat jugak tp ikan buntal.... hahahahahah . x lama selepas itu... pancing aku mengena lagi.. kali ini duri jugak....aduhhhhh

omm pun mengena juga,, kali ini buntal.....` aduhhh ikan kodokk lagi.. mula menggomel' shamsul dapat jugak pagi nie.. tp org panggil dia ikan kayu.... mana x nya ranting terus di bawa naiknya.

pukul 10.30am.. kami semua berhenti... kali niee oom berjaya bawa naik.. ikan senangin (pengubat rindu) berkemas.. dan akhir sekali bergambar untuk kali terakhi... tepat pukul 11.00
kami chow...
berjumpa di lain episod......... craete by topoi

3 comments:

dieengclub said...

banyak laa ko punye rahsia dasar!!! dasr laa sangat... hahaha... tapi best jugak suspen pun ader tak sabo nak tggu sambungan... by cimoi

Anonymous said...

cayala best2 kalu uat buku mst laris dpasran glap2....

Anonymous said...

byk la ko pye suspen cimoi, aku tgh syok2 bce smbung lak, kco stim tul la ko topoi, kasi abis la